Case Sikkens

Binnen AkzoNobel opereert Sikkens als een verfmerk en distributeur van verfproducten. Met een groot netwerk van eigen winkels levert Sikkens Center diverse doelgroepen, waarbij kwaliteit in het aanbod van verfproducten centraal staat.

Uitdagingen

Het doel is niet alleen het bieden van een gepersonaliseerde ervaring, maar ook het handhaven van beheersbaarheid. Elk prijskaartje is uniek en gebaseerd op specifieke afspraken die Sikkens Center heeft gemaakt met individuele klanten. Deze prijzen worden dynamisch opgehaald via een API, waardoor klanten hun eigen, afgestemde prijzen zien wanneer ze de webshop bezoeken.

Om dit te versimpelen hebben we nu ingezet op de consolidatie van deze diverse elementen binnen één overkoepelende website. Bij het inloggen wordt automatisch het klanttype herkend/ Zo worden de store banners en prijzen op maat aangepast voor zakelijke klanten op twee afzonderlijke websites.

Project omschrijving

Een van de sleutelonderdelen was de implementatie van een API-koppeling, waarmee dynamisch prijzen worden opgehaald en geïntegreerd binnen de webshop. Hierdoor heeft de shop een real-time prijsweergave, gebaseerd op individuele klantafspraken en overeenkomsten. Een andere essentiële integratie was de connectie met Monta voor een gestroomlijnde afhandeling van alle verzendingen en zendingen.

Een aanvullend onderdeel van het project omvatte de ontwikkeling van een systeem voor de productimport. Dit systeem maakt het mogelijk om moeiteloos Sikkens producten te importeren en biedt ondersteuning voor een color api. Deze color api voegt een extra laag toe aan de productimport door de mogelijkheid te bieden om bij producten specifieke mengkleuren te kiezen. Met betrekking tot deze gekozen mengkleuren is een functionaliteit geïmplementeerd om deze informatie op een specifieke manier naar Monta te sturen.

Vooruitkijkend hebben we een belangrijke transitie gemaakt van drie aparte winkels naar èèn gecombineerde frontend. Nu kunnen gebruikers bij het inloggen met een account dat verbonden is met een distributiecentrum direct profiteren van gepersonaliseerde prijzen en content. Wat dit betekent, is dat de klant per product kan kiezen bij welk distributiecentrum hij of zij wil bestellen om zo de meest gunstige prijzen te krijgen.